Even de administratie doen
Het was weer zo'n dag. Zo'n dag waarop je beseft dat niet jij, maar je saldo het belangrijkste is. Ik ging even m'n administratie doen. M'n creditcard was geblokkeerd. Even uitzoeken. Het blijkt dat ik geregistreerd sta bij het BKR in Tiel voor een lening van 11.000 euro. Een vergissing, dacht ik. Maar dit blijkt de waarde van het aandelenpakket te zijn van Legio Lease, waar ik ooit ben ingestapt. De Duisenbergregeling om uit deze aandelenhel te ontsnappen blijkt voor mij niets op te leveren en ik wacht op betere regelingen die in de maak schijnen te zijn. Vanwege een achterstand op betalingen aan Legio Lease, ik was niet van plan zo'n 30 euro aan administratiekosten te betalen, kreeg de volledige lening van 11.000 euro een code bij BKR, waarop de Visa besloot mijn creditcard te blokkeren.
Ik krijg steeds dezelfde man aan de lijn bij Legio Lease, een ongeïnteresseerde, asociale, buitenlands klinkende ass-hole. Het telefoontje begint met een uitgebreid keuzemenu. Belt u voor... toets dan een 1, 2, 3, 4 of 5, en zo een paar lagen verder. Ongeacht wat ik intoets, dezelfde man neemt op. Hij was niet erg behulpzaam en het duurde heel lang voordat hij toegaf en mij een specificatie van het bedrag dat ik nog moet betalen gaat sturen. Dat bedrag wisselt namelijk bijna dagelijks, omdat ze zo snugger zijn om dividenduitkeringen van de openstaande rekening af te halen. Het lijkt mij overzichtelijker dat te scheiden.
Dan m'n Zilveren Kruis verzekering. Ik heb twee gaatjes in m'n kiezen en vanwege achterstallige betaling (de Rabobank heeft m'n rekening voor incasso's geblokkeerd, ten onrechte maar tot nu toe onmogelijk gebleken om aan te vechten) was de polis gedowngrade naar een basisverzekering zonder tandartsvergoeding. Ik kon dit om hun website herstellen. Dat deed ik en enige tijd later ontving ik de nieuwe polis. Opnieuw alleen de basisverzekering. Nu gebeld. De tandartsverzekering wordt nu in orde gemaakt en gaat per 1 januari 2007 in. Ik deed nog moeite om het per direct te krijgen, maar zelfs de achter de wachtknop geraadpleegde senior kon daar geen uitsluitsel over geven. Wil ik zeker weten dat de behandeling vergoed wordt, kan ik beter wachten tot januari, daarmee een wortelkanaalbehandeling riskerend. Dank je wel, Zilveren Kruis.
Ook nog even met InkassoUnie gebeld. Die beweren nog steeds dat ik aan Zilveren Kruis moet betalen terwijl ik en het Zilveren Kruis inmiddels beter weten. Een week of zo geleden kon ik geen telefonisch contact met ze krijgen, omdat het telefonische keuzemenu mij in een oneindige loop bracht. Daarom toen de betaalspecificatie per e-mail gestuurd en het probleem van de oneindige loop onder hun aandacht gebracht. Ik kreeg desondanks een nieuwe aanmaning van ze. De oneindige loop bleek vandaag nog steeds te bestaan. Dus opnieuw de e-mail aan ze gestuurd.
Vroeger 'zat' ik bij Euronet Internet. Daarna kwam Planet en tegenwoordig is dat Casema. Nu kreeg ik een betalingsherinnering plus administratiekosten van Euronet Internet vanwege een achterstand in betaling in 2003. Meer dan drie jaar geleden. Al vraag ik me af of het gerechtvaardigd is om zo lang na dato nog aan te manen, wil ik dit toch in mijn administratie nakijken. Ik heb in die drie jaar nooit eerder een aanmaning ontvangen. De aanmaning komt van Graydon, het incassobureau. Ik word door Graydon niet bepaald in de gelegenheid gesteld in het stof te duiken om die jarenoude administratie uit te pluizen, want recentelijk kreeg ik een nieuwe aanmaning, waarin het openstaande bedrag ongeveer verdubbeld werd vanwege rente en incassokosten, nu in totaal zo'n 212 euro. Lekker arrogant, drie jaar na dato ineens spoed eisen van de klant. Ik heb ze een brief gestuurd waarin ik niet akkoord ga met alle extra kosten.
Mirjam wordt achtervolgd door Tele2 incasso's, "the company that brings you small bills" (but a lot of them), terwijl we al een jaar geen Tele2 meer gebruiken.
Het was geen leuke dag. Eens kan ik er om lachen.
Update
Naar aanleiding van mijn verzoek om een specificatie van het openstaande bedrag bij Dexia (€ 23,70) ontvang ik op 9 december een brief van hen met daarin het bedrag genoemd en het verzoek dit te betalen. Zonder specificatie dus. Ik ga ze dit keer een brief sturen met het verzoek om een specificatie.
Ik krijg steeds dezelfde man aan de lijn bij Legio Lease, een ongeïnteresseerde, asociale, buitenlands klinkende ass-hole. Het telefoontje begint met een uitgebreid keuzemenu. Belt u voor... toets dan een 1, 2, 3, 4 of 5, en zo een paar lagen verder. Ongeacht wat ik intoets, dezelfde man neemt op. Hij was niet erg behulpzaam en het duurde heel lang voordat hij toegaf en mij een specificatie van het bedrag dat ik nog moet betalen gaat sturen. Dat bedrag wisselt namelijk bijna dagelijks, omdat ze zo snugger zijn om dividenduitkeringen van de openstaande rekening af te halen. Het lijkt mij overzichtelijker dat te scheiden.
Dan m'n Zilveren Kruis verzekering. Ik heb twee gaatjes in m'n kiezen en vanwege achterstallige betaling (de Rabobank heeft m'n rekening voor incasso's geblokkeerd, ten onrechte maar tot nu toe onmogelijk gebleken om aan te vechten) was de polis gedowngrade naar een basisverzekering zonder tandartsvergoeding. Ik kon dit om hun website herstellen. Dat deed ik en enige tijd later ontving ik de nieuwe polis. Opnieuw alleen de basisverzekering. Nu gebeld. De tandartsverzekering wordt nu in orde gemaakt en gaat per 1 januari 2007 in. Ik deed nog moeite om het per direct te krijgen, maar zelfs de achter de wachtknop geraadpleegde senior kon daar geen uitsluitsel over geven. Wil ik zeker weten dat de behandeling vergoed wordt, kan ik beter wachten tot januari, daarmee een wortelkanaalbehandeling riskerend. Dank je wel, Zilveren Kruis.
Ook nog even met InkassoUnie gebeld. Die beweren nog steeds dat ik aan Zilveren Kruis moet betalen terwijl ik en het Zilveren Kruis inmiddels beter weten. Een week of zo geleden kon ik geen telefonisch contact met ze krijgen, omdat het telefonische keuzemenu mij in een oneindige loop bracht. Daarom toen de betaalspecificatie per e-mail gestuurd en het probleem van de oneindige loop onder hun aandacht gebracht. Ik kreeg desondanks een nieuwe aanmaning van ze. De oneindige loop bleek vandaag nog steeds te bestaan. Dus opnieuw de e-mail aan ze gestuurd.
Vroeger 'zat' ik bij Euronet Internet. Daarna kwam Planet en tegenwoordig is dat Casema. Nu kreeg ik een betalingsherinnering plus administratiekosten van Euronet Internet vanwege een achterstand in betaling in 2003. Meer dan drie jaar geleden. Al vraag ik me af of het gerechtvaardigd is om zo lang na dato nog aan te manen, wil ik dit toch in mijn administratie nakijken. Ik heb in die drie jaar nooit eerder een aanmaning ontvangen. De aanmaning komt van Graydon, het incassobureau. Ik word door Graydon niet bepaald in de gelegenheid gesteld in het stof te duiken om die jarenoude administratie uit te pluizen, want recentelijk kreeg ik een nieuwe aanmaning, waarin het openstaande bedrag ongeveer verdubbeld werd vanwege rente en incassokosten, nu in totaal zo'n 212 euro. Lekker arrogant, drie jaar na dato ineens spoed eisen van de klant. Ik heb ze een brief gestuurd waarin ik niet akkoord ga met alle extra kosten.
Mirjam wordt achtervolgd door Tele2 incasso's, "the company that brings you small bills" (but a lot of them), terwijl we al een jaar geen Tele2 meer gebruiken.
Het was geen leuke dag. Eens kan ik er om lachen.
Update
Naar aanleiding van mijn verzoek om een specificatie van het openstaande bedrag bij Dexia (€ 23,70) ontvang ik op 9 december een brief van hen met daarin het bedrag genoemd en het verzoek dit te betalen. Zonder specificatie dus. Ik ga ze dit keer een brief sturen met het verzoek om een specificatie.
Labels: administratie
3 Reacties:
Ik ben blij dat ik niet in die Legio Lease gestapt ben... die E. heeft sindsdien zijn neus ook niet meer laten zien.
Ik had wel aandelen Zilveren Kruis, maar toen de economie instortte, ging mijn winst ook in de min en ik heb vlug alles verzilverd, ik heb gelukkig nog iets overgehouden, daarvan deze computer gekocht, maar wel verlies geleden.
Jeetje, je zit wel in de problemen, hopelijk kom je snel uit deze brij en vooral uit de BKR, want daar kun je maar beter niet inzitten, met oog op de toekomst, huisje kopen ed.
Veel sterkte.
ja felix, snel de rommel opruimen hoor, kan je vers met schone lei an de gang. Incasso lui zoeken juist die lange te inacaseren rente periodes, die moet jij dokken ... pas maar op!
Ik ben blij met al het medeleven, maar het was niet m'n bedoeling medelijden te wekken. Het valt wel mee met onze financiën, maar ik probeerde duidelijk te maken dat aan burocratie veel kostbare tijd verloren gaat.
Een reactie posten
<< Home