donderdag, november 30, 2006

Do you kno

Frans Bauer heeft op aanraden van zijn KNO-arts Anthony Long zijn Ahoy-concerten op 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 19 en 20 december moeten afzeggen. "Anthony zag dat er een poliepje op mijn stemband zat en raadde me af de Ahoy-concerten te doen", zegt Frans. "Ik vertrouw blindelings op die vent. Goudeerlijk issie. Hij heeft vaker concerten van mij afgelast. Zonder hem zou ik misschien wel geen stem meer over hebben".

René Froger heeft dezelfde KNO-arts en kreeg afgelopen dagen een telefoontje van hem. "Hij zei dat hij mij op de radio had horen praten en hoorde dat er iets niet goed zat in m'n keel", aldus René. Na een consult van een kwartier werden met spoed alle Ahoy-concerten van René Froger afgelast (22, 23, 24, 26 december). "Ik wist nog van niks", zegt René, "maar toen ik met m'n receptje bij de apotheek kwam, wenste de assistente me veel sterkte en vroeg of ze het geld van haar Ahoy-kaartje terug kon krijgen".

Anthony Long begon als longarts, maar wist zich omhoog te werken tot KNO-arts. Daarnaast is zingen een liefhebberij van hem. Do you KNO is van hem en heeft ooit een dag in de tipparade gestaan. "Ik vind het heerlijk om een grote groep mensen te entertainen", zegt Anthony, "en door mijn kennis van keel, neus en oor weet ik wat mensen willen horen en hoe ik dat uit m'n keel krijg. Ik ben dan ook erg blij dat ik door omstandigheden de concerten van René en Frans kan overnemen. Dit wordt mijn doorbraak".

René en Frans zijn wel verbaasd dat hun KNO-arts de concerten op zich zal nemen, maar vertrouwen erop dat het goed zal gaan. "Als hij net zo goed kan zingen als diagnoses stellen, zit het wel goed", zegt René.

Links:
Anthony Long
Ahoy baalt

Labels: