woensdag, november 22, 2006

Even een dipje

Vandaag is het verkiezingsdag. Ik had gedacht dat het zou voelen als een nationale feestdag. Zoiets als Koninginnedag. In plaats daarvan voel ik me somber en triest. Ik voel me als Atlas, die de wereld op z'n schouders torst. Een ondraagbare last. Ik voel dat de problemen niet zijn te op te lossen. De leefomgeving van alle dieren op aarde zal vernietigd worden. Het zal plaats maken voor een kunstmatige omgeving die overal gecreëerd wordt, bedoeld om mensen tevreden te stellen.
Het was mijn bedoeling om rijk te worden om daarmee tijd over te houden om de aarde te redden. Nu rijk worden niet lukt, blijkt dat ik ook het redden van de aarde niet aan kan. Als ik word geconfronteerd met dierenleed en het kappen van oerwouden, zakt alle moed mij in de schoenen. Woede en verdriet verlammen me. Het liefst steek ik m'n kop in het zand. Vergeten! Vergeten! Gelukkig lukt dat en kan ik door met m'n vertrouwde leventje. Ik geef m'n geld aan Greenpeace en Wereld Natuur Fonds. Laat hen het maar oplossen.

Er is maar één uitweg. Ik herinner me het visioen van een indiaan die zag dat in het einde der tijden mensen in de rij zouden staan om hun hoofd af te hakken. Ik zie dat als een metafoor voor geboortebeperking op wereldschaal. Alleen een halvering van de mensheid kan nog enig soelaas bieden. Geen geboortebeperking zoals in China gebeurt. Dat werkt abortus en babymoord in de hand. Maar chemische sterilisatie in ruil voor een flinke som geld lijkt me wel wat. Ook een ziekte net zo dodelijk als aids en zo besmettelijk als griep zou een zegen voor de planeet zijn.

Dit klinkt gruwelijk, ik weet het. Toch is het de afschuwelijke waarheid. Zou er een opperwezen zijn die het biotoop van de aarde moest beheren, dan was het allang gebeurd. Mark Rutte zegt dat we de economie moeten stimuleren zodat we geld krijgen om te investeren in milieu. Dream on. We moeten niet investeren, we moeten ons terugtrekken. En ons schamen.

Labels:

7 Reacties:

Blogger Babs zei...

Verdiep je eens in de Georgia Guidestones (Rozenkruisers?)

http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones

Er zijn geheime plannen om de wereldbevolking terug te brengen naar 500.000 miljoen mensen. Wees maar niet bang, dit wordt allemaal geregeld. Hoe en wie het slachtoffer wordt dat is de vraag. Sommige mensen denken dat aids opzettelijk in de wereld is gebracht. Dan zijn er nog verhalen over andere opzettelijk veroorzaakte ziektes en chemtrails etc.

We wachten maar af en we leven ons leven zo goed en zo kwaad als we dat kunnen.

Mocht je werkelijk depri worden van alles wat je om je heen ziet, er is nog een lichtpuntje... dan heb je altijd de Baha'i nog.

7:34 p.m.  
Blogger Babs zei...

500 miljoen mensen bedoelde ik...

7:49 p.m.  
Blogger Felix zei...

Een goed streven om de wereldbevolking te verminderen (op humane wijze). Jammer dat het aan Big Brother wordt overgelaten. Hij heeft het al zo druk.

4:06 p.m.  
Blogger Babs zei...

Beetje opgelucht nu je weet dat alles voor je wordt geregeld? De mens heeft geen natuurlijke vijand, behalve zijn eigen soort. Het moet wel op dergelijke manier gaan. Een oorlogje hier, een plaagje van het een of ander daar. Net zoals in de openbaring van Johannes, die is helemaal aan het uitkomen. De vraag is: komt alle ellende door een natuurlijke oorzaak, of zitten hier mensen achter (God heeft de mens geschapen naar zijn evenbeeld) die iets aan het bedenken zijn? Er zijn misschien mensen die zich God wanen?
De Rozenkruisers zijn een van die bewegingen die als verdacht worden gekenmerkt (vroeger leek het me wel interessant om daarvan lid te zijn), samen met de Vrijmetselaars (alleen de allerhoogste rangen). Die mensen streven ernaar God te worden, niet alleen maar via verlichting, maar ook via daden. Sommigen denken dat ze God zijn en besluiten atoombommen te gooien (Harry Truman). Waarom zouden dit soort mensen niet kunnen besluiten een ziekte de wereld in te brengen?

5:54 p.m.  
Blogger Babs zei...

Lees dit eens:

http://www.eqgen.nl/html/nieuws_specials_pianka.html

7:02 p.m.  
Blogger Felix zei...

Er lopen dus nog meer gekken als ik rond op deze wereld. Gelukkig heb ik iets meer verstand dan Darwin no. 2 en denk ik dat uitroeien toch niet een goed idee is. Het geeft zo'n troep. Het promoten van één-kind gezinnen is ook een slecht idee vanwege abortus en babymoord. Het stimuleren van sterilisatie door middel van geldelijke beloning lijkt me de enige acceptabele oplossing. Het is niet zo dat je je X-factor verliest bij sterilisatie. Een levend voorbeeld hiervan is Henk-Jan Smit van De X-Factor en Idols. Hij heeft het mes erin laten zetten en kijkt nog even ondeugend uit die gekke poppenoogjes van 'm.

7:26 p.m.  
Blogger Babs zei...

Ik heb zo'n hekel aan HJS, die zou zich niet mogen voortplanten. Maar hij heeft al twee hele schattige kindjes, dus het kwaad is al geschied :| Hopelijk blijven ze net zo schattig.

Complotdenkers zijn zo gek nog niet ;), alleen wantrouwend. Er zijn nog een aantal mensen die precies hetzelfde denken als jij en die de macht hebben om hun ideeen uit te voeren. Mensen die niet zo van (domme, arme, on/laaggeschoolde) mensen houden, dat zijn vaak intelligente mensen, met een hoop geld en macht, die zich superieur wanen over het klootjesvolk met een laag iq en denken wat kunnen we eraan doen om zoveel mogelijk van die "onbelangrijke mensen" die alleen maar een hoop geld kosten, uit te roeien? Vooral als bepaalde mensen, zoals die bacteriologen hier heel veel geld voor krijgen, zouden ze dit vast en zeker in de praktijk kunnen brengen. Om de wereldbevolking langzaam te doen verminderen.

5:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home