woensdag, november 22, 2006

Schijnheiligman

Balkenende schreef een open brief, aan Harry Mulisch gericht. Hij zei dat hij het jammer vond dat de intellectuelen zich zo weinig bemoeien met het publieke debat.

Afgelopen dagen speelde Harry Mulisch open kaart. Hij stemt op Partij voor de dieren. Ik vind het een zeer doordachte stemkeuze.

Overigens vind ik dat Balkenende zich gedraagt en praat alsof hij gisteravond voor Sinterklaas gespeeld heeft, maar vergeten is dat baard en mijter inmiddels afgezet zijn. "Je kunt weer normaal doen", wil ik 'm toefluisteren. Hij heeft zich de gebaartjes en maniertjes van een goedheiligman aangeleerd. Hij spéélt minister-president. Soms loop ik door de stad, met statige tred, en wuif goedmoedig om me heen. Het is fijn om even Balkenende te zijn.

Ik gun rechts Nederland Balkenende.

Labels:

3 Reacties:

Blogger Babs zei...

Balkenende voor Sinterklaas gespeeld? Ik denk dat veel mensen daar heel anders over denken. Ja, voor de rijken wel.

Maar kijk eens op de poll op mijn weblog, ik probeer hem om de zoveel tijd te vernieuwen, maar het gaat erg goed met de SP en de PvdA (even afkloppen). Is RTL een beetje doorsnee Nederland??

7:21 p.m.  
Blogger Felix zei...

Een slechte metafoor, ik was al bang voor het misverstand. Ik maakte de vergelijking tussen Jan Peter Balkenende en Sinterklaas omdat beiden zich een status aanmatigen die ze eigenlijk niet verdienen. Balkenende omdat die de armen voor de economie laat betalen, Sinterklaas omdat die de ouders voor de kadootjes laat betalen.

7:31 p.m.  
Blogger Babs zei...

Zo klopt het wel ja.

5:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home