woensdag, oktober 04, 2006

De Avonturierster

Gister kwam ik al zappend langs een film die indruk op mij maakte (de leukste dingen ontdek je toevallig). Nederland 2. Daar was De Avonturierster. Ik was onder de indruk! Gelukkig blijkt het een serie te zijn, zodat ik al bloggend iedereen kan aanraden te gaan kijken.

De Avonturierster is een Franstalige serie, waarin de geschiedenis van de eerste helft van de twintigste eeuw wordt verteld aan de hand van archiefbeelden en de als strip getekende avonturen van Iris White. De archiefbeelden beslaan ongeveer 85% van iedere aflevering, zijn authentiek en veelal nog nooit op televisie vertoond. Het personage Iris White is verzonnen en verschijnt als stripfiguur op de meest onverwachte plekken en tijdstippen, toevallig juist als er historisch interessante gebeurtenissen plaatsvinden. Zo wordt elke aflevering een persoonlijk verslag van de echte geschiedenis van het begin van de vorige eeuw.

Uitzendschema:

1 De zilveren vorken van de Tsarevitsj
Gemist
2 De vleugels van de Inca's
Gezien
3 Van pool tot pool
Uitzending: di. 10 oktober 2006 23:45 - 0:35 uur Ned. 2
4 De geheimen van India
Uitzending: di. 17 oktober 2006 23:45 - 0:35 uur Ned. 2
5 De heren van Afrika
Uitzending: di. 24 oktober 2006 23:45 - 0:35 uur Ned. 2
6 De trein naar Yunnan
Uitzending: di. 31 oktober 2006 23:45 - 0:35 uur Ned. 2

Op internet kon ik niets vinden dan de site van Teleac.

Link:
Teleac