zaterdag, september 09, 2006

Major Stef

Ik vind het een beetje lullig om te zeggen, maar ik heb de cd van Stef Bos gekocht. Het heet Ruimtevaarder. Ik werd ooit door de wekkerradio met het lied De ruimtevaarder gemaand tot opstaan. Als je hoofd nog leeg is, kan een lied je gemakkelijk vullen. Ken je het effect dat een liedje op zo'n moment een eeuwigheid lijkt te duren? Het beschijft de gedachten van een ruimtevaarder die door een noodlottige gebeurtenis uit zijn baan rond de aarde raakt en gedoemd is voor eeuwig het heelal in te vliegen. Ik heb me wel eens afgevraagd of ruimtevaarders die naar de maan gingen zelfmoordpillen aan boord hadden, voor het geval dat ze uit hun baan zouden raken. Want in welk ander beroep is het vervelender om je baan te verliezen?


Ik heb mezelf losgelaten
En het keerpunt is voorbij
Zo dans ik verder van de aarde
Tot het einde van mijn dagen
Tot ik in het niets verdwijn

In de film 2010: the year we make contact, wordt de angst van een ruimtevaarder die een ruimtewandeling maakt hoog boven Jupiter goed verbeeld. Hyperventilerend aan een zijden draadje tussen niets en nergens.

Ik ben een ruimtevaarder
Ik volg een koers die ik niet ken
Ik heb het recht om te verdwalen
Zo kan ik worden die ik ben

Labels:

2 Reacties:

Blogger Frans zei...

Woke up this morning with light in my eyes
And then realized it was still dark outside
It was a light comin'down from the sky
I don't know who or why

Must be those strangers that come every night
Whose saucers shaped light put people up tight
Leave blue green footprints that glow in the dark
I hope they get home all right

Hey Mr.Spaceman, won't you please take me along
I won't do anything wrong
Hey Mr.Spaceman, won't you please take me along
For a ride

Woke up this mornin', I was feeling quite weird
Had flies in my beer, my tooth paste was smeared
I opened my window, they'd written my name
Said: "So long, we'll see you again".

Hey Mr.Spaceman, won't you please take me along
I won't do anything wrong
Hey Mr.Spaceman, won't you please take me along
For a ride

Hey Mr.Spaceman, won't you please take me along
I won't do anything wrong
Hey Mr.Spaceman, won't you please take me along
For a ride

9:19 a.m.  
Blogger Felix zei...

Ik zing het liedje wel eens onder de douche, het refrein dan. Ik wist niet dat de songtekst zo leuk was. Ik leg voortaan een tube tandpasta op het nachtkastje, just in case...

11:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home