zondag, augustus 27, 2006

Dr. Who

Dr. Who. Ik weet niet in welk jaar deze serie werd uitgezonden in Nederland. Maar ik was nog heel klein en het maakte grote indruk. Ik dacht namelijk dat het allemaal echt was. Ik kan me nog steeds een fragment herinneren waarin een afschuwelijk buitenaards wezen te zien was, misschien wel het plaatje hiernaast.

Er zijn zo'n acht verschillende Dr. Who's geweest. Ik keek destijds naar de vierde (die met de lange, gebreide sjaal), Tom Baker. Ondanks alle verschrikkingen en buitenaardse afschuwelijkheden bleef Dr. Who voor alles Engelsman. Save the world and be back in time for tea.


BBC 3 zendt alweer een aantal dagen een nieuwe Dr. Who serie uit, de negende. Dr. Who? De negende. Elke avond vanaf een uurtje of zeven 's avonds. Niet missen!

3 Reacties:

Blogger Frans zei...

Enkele series van Dr. Who zijn in Nederland door de TROS uitgezonden. Zo rond 1977 was dat. Maar na veel brieven van ouders van kijkende kinderen, dat het toch wel heel erg eng was en zo, zijn ze er mee gestopt.

6:35 p.m.  
Blogger Felix zei...

Dan moet ik tien zijn geweest, ouder dan ik dacht. Jammer dat de serie van de buis werd gehaald, ze hadden de serie kunnen verschuiven naar een later tijdstip maar misschien was het familie-gehalte van de serie wat te laag voor Tros begrippen. Enger dan een Harry Potter film was de serie eigenlijk niet, tijden zijn veranderd...

Ik kreeg vandaag overigens een diep inzicht in het buitenaardse vraagstuk. Waarom hadden buitenaardse wezens het toch zo op Dr. Who gemunt? Ik kan maar één reden bedenken: zijn vervoermiddel was een telefooncel, en dat trekt vanzelfsprekend allerlei ET's aan want: they want to phone home...

11:45 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Late reactie. Kijk voor de uitzenddetails op www.denederlandsedoctorwhopagina.nl

2:42 p.m.  

Een reactie posten

<< Home