vrijdag, september 22, 2006

Googlidcorrectie

Is Google begonnen aan een face-lift? Bij het weergeven van zoekresultaten ziet Google er op mijn scherm ineens anders uit. Het vreemde is dat Isis, met dezelfde internetverbinding en met hetzelfde IP-adres, nog de ouderwetse Google in beeld krijgt. Bij mijn voorkeuren staat niets wat zou kunnen duiden op een andere weergave.
In de weergave staan Afbeeldingen, Nieuws, Discussiegroepen etc. links in een aparte kolom en staat het totaal aantal zoekresultaten en de tijd die de zoekopdracht in beslag nam onderin.
Hebben meer mensen dit ondervonden? Ben ik gebombardeerd tot bèta-versie proefkonijn?

Toevallig had ik het er gister met Isis over dat het mij opviel dat Google de laatste paar dagen minder rake zoekresultaten toont. Alsof ze minder tijd zijn gaan investeren in de kwaliteit van zoekresultaten (ik denk namelijk dat hun algoritme continue bijsturing vergt van mensen van vlees en bloed). Hun marktaandeel is immers zo goed (to google is een officiële verrijking van de Engelse taal) dat het wel wat minder kan met die kwaliteit.

En nu plotseling die nieuwe look. Het kan geen toeval zijn. Gossip: Google goes gobbledegook!

Link: met een trucje kan iedereen de nieuwe Google zien: Arstechnica